Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2013 14:14 - При Тебе, Господи
Автор: pravoslavie Категория: Поезия   
Прочетен: 1018 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.05.2013 15:22


 


Херувимска

 

Глас топъл, тих и многозвучен,

ни технически и ни научен,

а адажио на херувимска песен

бликна, трепна, леко се понесе

из кръвта на струнните ми вени,

в неразгадаемите, поетични мои гени,

за да бъде любовта ми възродена,

в нов стих-нестихващ преродена,

за да отдам на Тебе мойта почит,

на Тебе, наш Небесни Отче,

Пресветло, Вечно Озарение,

на Тебе слава, чест и поклонение!



При Тебе, Господи!

 

Господи, със Тебе искам да си поговоря

и в Твоя дом до късно да остана.

Духът ми като акварел да се разтвори

в мира Ти, щом вечер ирисова вън настане.

 

Зрънцата от атонската ми броеница

моленията покайни отброяват.

Пред Твойте неукоряващи зеници

за всяка грешчица се съкрушавам.

 

Зрънцата от атонската ми броеница,

виж - греховете опростени отброяват.

Пред Твойта благославяща десница

душата ми в блаженство се упокоява.



 

“Любовта – това е (Сам) Бог, а

          който иска да определи “какво” е Бог, той, като се показва сляп по ум,

          опитва се да измери пясъка в морската бездна.”

свети Иоан Лествичник

На деня стъпките утихват

на запад някъде поели...

Вечер кротко се усмихва

и целува мойто чело.

С тази вечер от небето

Господ нежно ме милува.

Аз се чудя във сърцето:

Как ли да Го именувам?

Бог Любов е преди всичко.

Той обича всички хора:

болни, здрави; зли, добрички;

в болниците и в затвора.

Бог е Сила, Светлина,

Път и Истина, Живот е,

Източник на добрина

и Спасител на човешки род е.

Бог е Правда, Съдия

и от Него много, много

трябва аз да се боя.

Ще ни съди всички строго.

О! Защо ли да умувам?

Аз обичам Го над всичко.

Стига ми, че ме милува

и това е всичко. Всичко!

 

Над иконите се свеждат перуники.

Камбаните отрадно зазвъняват.

В притвора пристъпва царствено владиката

и хорът от балкона празнично запява.

Ех, таз църковна красота и благост!...

Не искам никога от нея да се отделя,

дорде не видя, че прекрачвам прага

на Царството небесно и там да се вселя.

Че тука на Земята, Църквата е раят.

Отражение на Царството небесно

е орхидейната и перуникова омая

и тези хармонични литургични песни!

Но в тази мека полиелейна светлина,

сърдечно всички нека се помолим

за нашата отвъдна вечна бъднина

и спечелим Божията блага воля.



Княжево

 

Не искам Франция, Италия, Германия...

Не искам сладостите на живота.

Княжево е мойта Гетсимания.

То ще е и моята Голгота.

 

Животът ми ще е една молитва

към Бога и един дълбок поклон.

От тука към небето ще излитва

мойта песен. Княжево ще е и моят Елеон.



Есен край езерото

 

Кой над езерото, кой

разстла като воал прозирен

есенен свенлив покой

и унесе в сън ефира?

 

Кой стаения параклис

с пръски нежно ороси

и папури – жежки факли

във водата угаси?

 

Кой тополите облъхна

в тез вечерни часове?

С болка тихо кой въздъхна

зарад наште грехове?

 

Милосърдни Боже, тайно

бдиш над нас от небесата

и с камбанен звън покаен

влизаш тихо във сърцата.

 

Ти край езерото, Ти,

с Твоя мир от висините

наш’то кътче посети

и изпълни ни душите.

 

 






Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: pravoslavie
Категория: Поезия
Прочетен: 494933
Постинги: 325
Коментари: 195
Гласове: 394
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930